fredag 29 januari 2010

Planeringsdag på dagis


Dagis har stängt p g a planeringsdag. Vårt familjekooperativ till förskola stänger någon dag per termin då personalen har planeringsövningar. För oss innebär det att barnen måste vara hemma och därmed också en av oss föräldrar. Tur att man inte har ett 9-till-5-jobb som tvingar en att vara på plats. Över internet sköter jag arbetet medan barnen kollar på TV. Ja, jag vet, kanske borde jag leka förskolefröken och hålla på med diverse pedagogiska övningar med mina barn idag, men jag har tyvärr inte riktigt tid med det just nu. Eller rättare sagt, jag prioriterar min tid annorlunda. Tid är ju det man alltid har...
Jag känner mig dock inte som en dålig förälder bara för att mina barn lär sig räkna och bokstavera framför TV:n med Fem myror är fler än fyra elefanter. Tvärtom, de förtjänar att mysa lite. Alla andra vardagar håller de på utomhus sex timmar om dagen på vårt Ur och skur-dagis. Så när kvicksilvret visar -11C och snön går upp till magen på dem, så är det ok med lite slöa inomhusaktiviteter. Sonen gör i alla fall tummen upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar