onsdag 13 juli 2011

Handdukstorkning i rätt ordning

När jag har funderat på någonting så blir det lätt att jag börjar med "Har ni funderat på varför..." eller "Är det inte märkligt att..." på samma sätt som 90 % av alla stå-upp-komiker gör. Mycket irriterande. Hur som helst...
Jag tycker det är konstigt att man alltid torkar sig på ett visst sätt efter en dusch. Testa själv!

För mig blir det ALLTID i följande ordning:
1. Ansikte och huvud
2. Bröst och mage
3. Väster ben - uppifrån och ner
4. Höger ben - uppifrån och ner
5. Vänster arm - från axeln och ut till handen
6. Höger arm - från axeln och ut till handen
7. Axlar och övre delen av ryggen
8. Nedre delen av ryggen - diagonalt med handduken över axeln, båda hållen

Skumt.

2 kommentarer:

  1. Själv börjar jag med benen... och vad gäller min äldsta syster, så vet jag inte om hon torkar sig alls om man ska döma av kvantiteten på vattnet på badrumsgolvet efteråt!

    SvaraRadera
  2. :-) Men benen först!? Då riskerar ju vatten rinna ner på dem. Nej, det låter fel. Du får tänka om helt enkelt. Det blir bäst så.

    SvaraRadera