måndag 26 september 2011

Stege klar till våningssängen

Efter månader av ursäkter och uppskjutningar har jag nu byggt en stege till barnens våningssäng. Målning kvarstår som man kan se - tanken är inte att den ska se tagen ut från en fjällstuga.
Jag är ganska nöjd med den! Inte mindre än FEM (5) verktygsmaskiner användes. Jag menar, hur ofta händer det?! Kap, borrmaskin, slipmaskin, överhandsfräs, och skruvdragare. Några småsaker upptäcker man så klart i efterhand, t ex att barnen inte har något att hålla i när de befinner sig mellan sängarna med händerna. Jag har ju monterat stegen dikt an mot sängen. Kanske får jag sätta handtag på sidorna om de inte hittar ett sätt själva.
Återkommer med bild när stegen är målad.

Tillagt: Max sov så klart direkt i överslafen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar