tisdag 8 juni 2010

Mördarsniglar #2

Härligt att mördarsniglarna är så korkade i alla fall. Nu när det varit så torrt väder så ligger de nedgrävda och väntar på vatten så att de kan lägga nya ägg och sprida ännu fler av sina äckliga avkommor. De ligger där gömda och skyddas från terrorn från min spade och min ogräsuppdragare. Så kom jag på det! Om jag bara vattnar lite där jag misstänker att de flesta ligger - under terasstrallen - så kommer de kanske fram. Mycket riktigt! Efter bara 10 minuter med vattenspridaren igång så var det full aktivitet. Tio tjugo slemmiga sniglar kom framkrypandes från under trallen och från under täckbarken i planteringarna. Chop chop chop. En efter en blev de av med sina små slemmiga huvuden. Die suckers! Vet vad som väntar er hos oss! Ho ha ha ha ha haaa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar