torsdag 12 februari 2009

Syskon trivs bäst tillsammans

Barnens farmor och farfar är på besök en halv vecka med anledning av min brors bröllop i helgen. Ska bli roligt! Farmor och farfar, samt min yngste bror huserar på vinden vilket är en mycket bra lösning för alla. De får ett helt eget rum där de kan dra sig tillbaka när det behövs och vi slipper flytta ut ungarna från deras rum och in till vårt för att få plats med extra sovplatser. 10 poäng till inredda vindar. Det är möjligt att snön smälter snabbare från vårt tak än från grannarnas nybyggen, men det är värt varenda krona i den lilla extra värmekostnad det innebär.
Nu är det 'tyvärr' så att våra barn, efter vår semesterresa, lagt sig till med ovanan att vakna mitt i natten och komma trippandes - eller förväntas bli hämtad - in till oss och vår säng. Det känns inte modernt alls. Jag och min fru har ju precis fått vår säng tillbaka efter spädbarnsåret. Fast, jag måste erkänna att det är rätt mysigt att vakna med en spark i solarplexus, levererad av en snarkande liten sessa med storlek 22 i skor. Det verkar till och med vara så ibland att de inte nöjer sig med att komma in ensamma till oss - när de märker att syskonet inte ligger bredvid så blir det genast lite ängsligt och gnälligt. Alla i familjen ska helst ligga tillsammans och somna om. Bildbeviset är från Sydafrika, men skulle lika gärna vara taget igår natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar