tisdag 7 juli 2009

Beslutsångest

Jag har inte riktigt bestämt mig om bloggen ska fokusera på familjehändelser eller om jag ska tillåta mig tycka till om saker och ting som händer runt omkring mig. Risken med det senare är ju naturligtvis att den blir väldigt politisk och åsiktstung - något som de flesta tröttnar på ganska snabbt. Men, samtidigt är det ju många saker som händer runt om en som småbarnsförälder och husägare som påverkar en mycket, som gör att man reagerar kraftigast, och som sedan spiller över på ens familjeliv; kommunala reglementen som gör att vi föräldrar riskerar förlora rätten att laga mat åt våra och andras barn på dagis, domslut som prejudicerar att man inte åker i finkan bara för att man skyddar de sina mot galningar, och så vidare. Det hänger liksom ihop. Vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar