fredag 16 oktober 2009

Världens bästa hamburgare!

Det finns minnen i livet som av någon anledning aldrig försvinner. De kan flyta upp till yta utan någon som helst koppling till något annat. De lever på något sätt sitt eget liv helt oberoende av andra händelser eller situationer. Det kan vara på de mest väsensskilda teman dessa minnen lagras, och dessvärre kan man inte bestämma över vilka som etsas fast i hjärnbarken och vilka som sköljs av som vatten på en gås trots att man flera minuter efter händelsen går och säger till sig själv "...det här ska jag inte glömma, det här ska jag inte glömma, det här...", -"Hej vad tänker du på?", -"Öh, jag vet inte, ingenting". Jag irriterar mig fortfarande varför namnet John Wayne Bobbit sitter fastnitat i huvudet. Totalt onödigt vetande som bara tar plats. Jag är rädd att den sista tanken som far genom huvudet när jag en gång dör är "John Wayne Bobbit...glöm aldrig det." Hu, hemska tanke!
Desto trevligare är det med minnen som verkligen kan få en motiverad, få hjärtat att börja pumpa, och saliven att flöda till. Det finns ett hamburgerställe i New York City, mitt i Madison Square Park, som heter Shake Shack. Jag är så glad att det är ett minne som aldrig kommer att försvinna. Dagen jag satte tänderna i deras hamburgare, det var den dagen livet började. Nästan. Så fantastiskt goda att det inte går att beskriva. Jag skulle i ett svagt ögonblick kunna boka en resa till USA bara för att besöka Shake Shack. För att vara säker på att inte glömma detta fantastiska minne så tog vi kort på den papplåda med guds manna som helt säkert skulle kunna skapa fred på jorden om den bara fick chansen.
Så här är den! Håll till godo! Världens bästa hambugare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar