torsdag 31 december 2009

Årets sista dag

Hemlig nyårsmeny vankas på Kobjer i afton. Vänner som besökte oss i Stockholm förra nyår har bjudit i afton dans i Lunds centrums utkant. Mycket trefvligt. Jag hoppas på surf 'n turf av något slag, dels för att det är lite av en tradition kring årsskiftet, dels för att det är mycket gott med en liten kräfta varvat med ett gott köttstycke. Kanske toppat med lite skumpeliskump och en spänstig röd spanjor också. Mumma!
Vad det nya året håller i sitt sköte är fortfarande oklart, men desto mer diskuteras det intensivt denna årets sista dag. På samma sätt som att folk oroar sig vad de stoppar i sig mellan jul och nyår, när de istället borde oroa sig över vad de käkar mellan nyår och jul, så borde man lägga energin på hur man lever varje dag under året istället för att bygga upp en totalångest under en enda dag; denna. Det blir lite fel perspektiv.
Det enda nyårslöfte jag tänker avlägga i år är att försöka vara en bra man till min fru, en god far till mina barn, och en hyfsat hygglig vän till mina vänner. Det är ingenting jag kan lova helt och fullt, men jag lovar att försöka. Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar