lördag 19 december 2009

Celsius

Kliver ur taxin som snällt tagit mig hem från julbordet. Snön knarrar ovant under Ballykängorna den korta biten fram till dörren. Det känns kallt. Riktigt kallt. Trots att jag har på mig min dunjacka från Timberland biter Bore mig o kinderna. Utan att gå in tittar jag på utomhustermometern. Den visar minus 16 grader. Minus 16! Den måste vara trasig.
Vi bor inte norr om Polcirkeln. Vi bor utanför Stockholm. I förhållande till Polcirkeln är det som Bahamas. Typ. Jag förvånas över att termometern kan visa så fel och gå därför in och slår upp vädertjänsten för att ta reda på vad temperaturen egentligen är...och får samma svar. Minus 16 grader. Det måste vara någon typ av rekord. Brrrrr. Tur att det är vitt och fint ute i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar