lördag 19 september 2009

Sommarhöst

Det är ju i princip sommarvärme! Sitter i hammocken...eller på marken på den platsen där vi borde ha en, och tittar på tvätten som vajar på tork. Det är knappt 20 grader i skuggan och kylan från i somras känns avlägsen. Jag har länge varit avigt inställd mot att placera en hammock i trädgården. Föräldrarna har en, flera nära vänner har en, men jag tycker inte att de är särskilt snygga. Helst skulle jag vilja ha en sån som man ser i amerikanska filmer - två upphängda parkbänkar mittemot varandra som gungar tillsammans. Jag har faktiskt surfat runt lite och hittat några snygga ritningar på en, men inser samtidigt att den skulle ta allt för stor plats. De är inte små.
Jag har således börjat kolla runt lite på hammockar istället. Inte för att jag egentligen vill, men varje gång som idag när det bästa av allt hade varit att sakta vagga fram och tillbaka i solen så inser jag att hammockar är ganska snygga trots allt. Jag vänder kappan efter vindriktningen och prioriterar mysigt trädgårdsgung framför estetisk fulländning. Jag längtar redan till våren och min nya hammock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar