måndag 8 mars 2010

Bussbråk i morgonträngseln

Det var trångt som fasen på 74:an mellan Stockholm Södra och Skanstull på morgonen idag. Bussen var försenad och det var en ganska stor hop människor som försökte tränga sig på. Jag kunde känna en viss kollektiv irritation över trängseln. Inför ankomsten till andra hållplatsen reste sig så en äldre herre upp för att göra sig beredd för avstigning, varvid följande konversation uppstod mellan den äldre mannen och den man i yngre 20-årsåldern som stod klämd bredvid sätet som blev ledigt:

Yngre mannen: Du kan väl vänta att resa dig tills du ska gå av...?
Äldre mannen: Jag bara förbereder mig inför avstigningen så att det ska gå smidigare.
Yngre mannen: Ja, men du märker väl att det är ganska trångt, så du kan väl vänta lite?
Äldre mannen: Jag får nog plats om du flyttar på dig, din fete jävel!
Yngre mannen: Öhh, va?!
Äldre mannen: Du hörde mig, fettknopp.
Yngre mannen: Öhh, jag är kanske fet, men du är ju helt dum i huvudet, jag kan banta.
Äldre mannen: (tystnad, tittar bort, kramar ledstången så knogarna vitnar)

Tack för den morgonhumorn säger jag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar