fredag 26 mars 2010

Huvudet på skaft

Bilden togs i höstas när jag gjorde en "CT skalle", d v s en skiktröntgen av skallen för att leta efter oegentligheter. Det visade sig att min huvudvärk inte var några illtyg, utan endast spänningar i huvudmuskulaturen. Kuren var raska promenader, 30 minuter varje dag, men det recept har jag väl följt lite si och så. Spänningshuvudvärken har i alla fall släppt.
När jag var liten, och funderade över döden mer än nu, så undrade jag alltid hur mitt skelett skulle se ut. Utan skinn och kött alltså. Speciellt skallen - "dödskallen". Jag sörjde lite att jag aldrig skulle kunna se den "live".
Men titta...man ser att det är jag på bilden, men också hur skallen ser ut. Fantastiskt! Det ser dock ut som om mina framtänder sticker rakt fram, men det gör de inte. Och dubbelhakan? Den finns väl inte i verkligheten? Och ser det inte lite väl tomt ut inne i skallen? Konstigt. Ser ni lagningen då? Coolt med gammal hederlig amalgam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar