tisdag 30 mars 2010

Flygrädsla

Vi ska ut och flyga med hela familjen i veckan. Det är inte speciellt märkvärdigt. Förutom att jag blivit mer och mer flygrädd med åren. Det känns som att jag har mer att förlora för varje barn vi får. Oron är nu uppe på trippel jackpot. Jag är rädd för att dö och lämna resten av familjen bakom. Jag är rädd för att resten av familjen ska dö och lämna mig bakom. Tänker på alla de som fick sina familjer söndersplittrade i tsunamikatastrofen och undrar hur jag själv skulle klara av att leva vidare. Kan inte förstå hur det skulle gå till. Så man köper försäkringar för att ekonomiskt klara en livskatastrof, men det blir till en sorts falsk trygghet. Ungefär som låset på ytterdörren. Vill någon ta sin in så gör de det oavsett vad ASSA:s reklam utlovar. Vill Döden knacka på, så gör den det.
Därför är jag glad att vi alla flyger tillsammans. En för alla, alla för en. Kommer vi fram, så kommer alla fram. Kommer vi inte fram, så kommer ingen fram. Det känns tryggt. Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar