tisdag 9 mars 2010

Sådan far, sådan son

Max och jag gick upp lite tidigare än resten av familjen idag. Med lite tidigare menar jag kvart i sju, inte vråltidigt men med mina mått mätt ganska arla. Vi gjorde morgontoalett tillsammans, Max tvättade sig medan jag rakade mig. När jag satte på mig en skjorta, så hämtade han sin skjorta. När jag satte på mig ett bälte till byxorna, så skulle han så klart också ha bälte i sina jeans. Sedan smög vi ner till frukosten, lika som bär, och hällde upp varsin tallrik vaniljyoghurt, var sin grov smörgås och var sitt glas äppeljuice, och så satt vi där i vad som kändes som mitt i natten och filosoferade över en massa världsliga ting. Hur mysigt som helst!
Sedan vaknade lillsyrorna och Matilda och den riktiga dagen tog sin början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar