måndag 1 mars 2010

Pappaledig!

Börjar landa efter hemkomsten från BB! Matilda födde vår andra dotter - Moa - i torsdags morse. Vårt tredje barn! Jag kan nu titulera mig trebarnspappa. Förlossningen var helt fantastisk och gick perfekt. Min fru är helt klart född till att föda barn. Hon är en födelsemaskin. Hon hade ont i början när värkarna startade så klart, men efter lite lustgas och ryggmärgsbedövning så gick det som en dans om du frågar mig. Hon var hur cool som helst. Under öppningsfasen så tvingade hon t o m mig att lägga mig och sova en stund medan hon lugnt läste skvallerblaskor. Det kändes lite slött, men man ignorerar inte order från en föderska. Lilla Moa kom alltså till oss klockan 06:56 den 25 februari 2010. Vi har tänkt att det räcker med barn nu, så förutom att vi fick ett nytt barn fick vi också färdigställt "slutfamiljen". Så här kommer således vår slutgiltiga familjekonstellation se ut. Vi är stolta och mycket nöjda!
P.S. På bilden hänger jag och Ida framför lite eftermiddags-TV medan Matilda är inne i stan med Moa och tar ett blodprov/PKU-test. Hur mysigt har inte vi det då?! Myyys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar