fredag 30 januari 2009

Det går mot sitt slut

En månad i detta spektakulära land börjar gå mot sitt slut. När vi kom hit lovade vi oss att vi bara skulle göra det som föll oss in och inte stressa runt för att försöka se och göra allt som man 'ska' göra. Det har verkligen varit så. Vi har haft det fantastiskt bra. Vi har det bra. Vi kommer att ha det bra. Inte bara har vädret varit gott och vinet varit dagligen berusande, men det har varit kul att bott på ett annat ställe och upplevt vardagen där (om än utan att behöva jobba). Vi är priviligerade som kan uppleva sådana här resor. Detta är ett framgångsrikt land. Ändå lever många människor här under ett sådant slit som får mig att lova att aldrig mer klaga på att pendeln är några minuter försenad. Det blir patetiskt i jämförelse. Det känns genant att diskutera sjöstensgolv, induktionshällar och andra lyxproblem igen. Men, jag vet hur det är. Man vänjer sig - som alltid. Jag glädjer mig dock att jag har möjligheten att kunna jämföra min egen situation med hur andra har det. Om än endast på det ytliga planet. Nej, nu måste jag snart tända vår braai igen och njuta av lite gott kött till den nyinköpta pinotagen. Vi har det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar