lördag 3 januari 2009

Det hela börjar lite kallt

Dagen innan var det inte alls så här. Jag hade tagit barnen i tvillingvagnen, spänt på mig långfärdsskridsokrna och stuckit ut på Brunnsviken och njutit av klarblå himmel, is svart som natten och varsin traditionsenlig clementin uppe vid kanten av Bergshamraleden.
Upplevelsen gjorde att jag även idag testade skrillorna - andra gången på två dagar. Denna gång utan barn och barnvagn, men med hitresta föräldrar som sällskap. Edsviken bjöd på mycket fin is, med endast ett puder av nysnö som dekoration. Himlen självklart klarblå. Halvägs ut ville dock vädergudarna skoja lite och det resulterade i tungt snöfall och igenisade ögonlock. Vid landstigningen skingrades molnen och himlen blev åter blå. Ja, ja. Nästa gång tar jag med kidsen ut igen - de verkar kunna blidka vädergudarna bättre än jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar